piątek, 12 lipca 2019

Wienerwald czyli Las wiedeński

Lasy rosnące na malowniczych wzgórzach rozciągających się wokół Wiednia noszą wspólną nazwę Wienerwald i są uznawane za „zielone płuca” stolicy Austrii. Na terenie Lasu wiedeńskiego istnieje wiele szlaków turystycznych, z których każdy ma inną długość oraz inny stopień trudności.  Niektóre trasy można pokonać pieszo, rowerem lub … konno.

Z informacji podanych w internecie wynika, że część tras przeznaczona jest dla rodzin z małymi dziećmi.

Mapa pobrana ze strony: landtag-noe.at

My zaczęliśmy naszą wędrówkę w miejscowości położonej na południowy – zachód od Wiednia: Sulz im Wienerwald, do której dostaliśmy się samochodem. Wioska przywitała nas malowniczymi domami położonymi przy wąskich dróżkach. Widok jak z pocztówki.

Sulz im Wienerwald

Obok zabytkowego pochodzącego z 1780 roku kościoła i plebani znajduje się urząd miasta. Zarówno przy urzędzie jak i przy kościele  umieszczone są informacje, na których znajdziemy opisy poszczególnych tras turystycznych (punkt początkowy i końcowy oraz punkty pośrednie, długość trasy).
Najlepiej do punktu początkowego dojechać samochodem, ponieważ każdy początek trasy jest jednocześnie jej końcem.

Kirche, Oesterreich
Zabytkowy kościół w Sulz im Wienerwald

Nasz wybór padł na trasę nr 1 o długości 5,1 km. Część dystansu pokonaliśmy na otwartej przestrzeni – pośród pól i łąk, jednak zdecydowaną większość czasu szliśmy przez las.
Mimo upału, w lesie było przyjemnie i chłodno, a pomiędzy drzewami podziwialiśmy widok na wzgórza. Tej trasy nie polecam jednak na wędrówki z wózkiem czy małymi dziećmi. Często trafialiśmy na wysoką trawę oraz bardzo strome zejścia po niestabilnych kamieniach.

Oesterreich
Sulz im Wienerwald

Sulz im Wienerwald to jedna z wielu miejscowości, z której można wyruszyć na wędrówkę, dlatego najlepiej wcześniej poszukać w internecie dogodnej dla nas lokalizacji.

👩Dla niezmotoryzowanych dobrym rozwiązaniem są trasy rozpoczynające się i kończące w pobliżu Wiednia lub w samym mieście. Przykładem jest trasa o długości 13 km mająca swój początek i koniec na dworcu Praterstern czy trasa widokowa rozpoczynająca się na stacji tramwaju D: Nußdorf prowadząca przez Kahlenberg.

Więcej o trasach znajdujących się w obrębie miasta znajdziecie 👉tutaj